شاخصه‌های انتخاب برتر

امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته و در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید کشور ضمن قدردانی از این قشر زحمتکش و ارزشمند، مجموعه کارگری کشور را ستون فقرات کشور خواندند که از فلج شدن کشور جلوگیری می‌کنند. ایشان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، این دو را توأمان و با هم دانستند که هر کدام، دیگری را تقویت و حفظ می‌کند. معظم‌له در ادامه با اشاره به بحث حماسه سیاسی، انتخابات پیش‌رو را مسئله‌ای مهم و عرصه ظهور قدرت ملی در کشور برشمردند و با بیجا و غیرمنطقی خواندن اعتراض‌ها به شورای نگهبان، وجود آن را در قانون اساسی، حضوری مبارک دانستند. ایشان در ادامه به برخی ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم نامزدهای ریاست‌جمهوری اشاره کردند.

معظم‌له اعتقاد به خدا، انقلاب و قانون اساسی، برخورداری از روحیه مقاوم، داشتن برنامه، حکمت و نگاه بلند و همه‌جانبه در اقتصاد، هزینه و مشکلات درست نکردن برای مردم، مردم را دچار تشویش و نگرانی نکردن، وعده‌های بیخود ندادن و... را از ویژگی‌های برجسته یک نامزد انتخابات دانستند. همچنین تغییر دائمی سیاست‌های اقتصادی و روزمره فکر کردن در اقتصاد و تکیه بر نظرات غیرکارشناسی در این عرصه را نیز برای مردم و جامعه مضر دانستند که رئیس‌جمهور آینده باید از آن به‌شدت بپرهیزد. حال مردم با تطبیق این ویژگی‌ها به نامزدهای موجود در صحنه، قطعاً می‌توانند انتخاب درست و منطقی داشته باشند و رئیس‌جمهوری را برگزینند که بدون حاشیه باشد و ذهن و فکر مردم را با برنامه‌های غیرکارشناسی و رفتار و کردار حاشیه‌ساز درگیر نکند.

اردوی یک روزه حلقه صالحین بسیج فرهنگیان فین

تعدادی از اعضای حلقه صالحین بسیج فرهنگیان فین در روز یکشنبه 92/2/9 از مجموعه تفریحی گردشگری گنو دیدن  و آخرین جلسه حلقه صالحین در سال تحصیلی 91-92 را در آنجا برگزار کردند .

در این اردو که صمیمیت خاصی بین اعضا ایجاد کرد اعضا حلقه بیشتر با روحیه یکدیگر آشنا شدند و باعث تنوع و ایجاد روحیه در بسیجیان شد ، اعضا حلقه پس از گردش در مجموعه و بازدید از قسمت های مختلف آن جلسه خود را برگزار کردند و پیرامون مسائل مختلف اعتقادی ، سیاسی و .... به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و پس از صرف شام به فین عزیمت کردند.

لازم به ذکر است که جلسات حلقه صالحین بسیج فرهنگیان شهر فین هر هفته در روزهای دوشنبه از ساعت 8 الی 10 شب در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار می شود و پیرامون مسائل مذهبی ، اعتقادی ، سیاسی ، اخلاقی و ...... بحث و تبادل نظر می شود.

در ادامه عکسهای اردو را ببینید....

ادامه نوشته

كاشت نهال توسط رهبر انقلاب در روز درختكاری

در هفته منابع طبیعی و روز درختكاری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه شنبه) دو اصله نهال غرس كردند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس در سخنانی، گیاه و درخت را برای هر كشور و مجموعه بشری مایه بركت و آبادانی خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به كاشت و نگهداری درختان و همچنین جلوگیری از قطع آن، خاطرنشان كردند: گلایه ای كه از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختكاری وجود دارد، این است كه گاهی صدها درخت در جاهایی كه نباید قطع بشوند، قطع می شوند.
ایشان افزودند: علاوه بر غصب زمین های اطراف شهرها و آبادی ها و از بین رفتن پوشش گیاهی توسط برخی افراد سودجو كه سبزی این مناطق را به سیمان و ساختمان های بلند مرتبه تبدیل می كنند، مجموعه ی جنگل های كشور نیز در معرض تهدید قرار دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر ضرورت شكل گیری عزم و اداره راسخ برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی مناطق اطراف شهرهای بزرگ تصریح كردند: از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها‌، بخصوص جنگل ها، مشكلات متعدد بشری را بدنبال دارد كه همه مسئولین مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضائیه و شهرداری ها باید برای جلوگیری از پیشرفت این حركت غلط، اقدام جدی بعمل آورند.
در این مراسم، وزیر جهاد كشاورزی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، و همچنین شهردار و استاندار تهران حضور داشتند.

مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۱ چیست؟

در سالی كه گذشت بیش از ۸۸ صفحه از صفحات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب KHAMENEI.IR به متن سخنان و پیام‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اختصاص پیدا كرد.
به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالی كه گذشت، كدام جمله است؟

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22153/smpl.jpg


ظرتان را از طریق همین صفحه ارسال و یا به شماره 20110 پیامك كنید تا در ذیل همین نوشته منتشر شود.
برای سهولت در انتخاب می‌توانید از صفحات «بیانات»، «پیام‌ها» و جستجو عبارت مورد نظر خود را بیابید. این نظرسنجی تا روز ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ ادامه خواهد داشت.
در سال‌های ۸۹ و ۹۰ نیز كاربران مهم‌ترین جمله سال را انتخاب كردند كه شما می‌توانید آن را از اینجا و اینجا مشاهده كنید.

تا كنون بیش از » ٨٠٠٠ پیامك و ١٥٠٠ جمله « دریافت شده است. جملات منتشر شده در این صفحه «فقط» كامنت‌های ارسالی به سایت است و پیامك‌های دریافتی نیز در آینده منتشر خواهد شد.

چرخ خیاطی شیخ رجبعلی خیاط (ره) +عکس

چرخ خیاطی شیخ رجبعلی خیاط (ره) +عکس

چرخ خیاطی شیخ رجبعلی خیاط (ره) +عکس

« رجبعلی نکوگویان » مشهور به « جناب شیخ » و « شیخ رجبعلی خیاط » در سال ۱۲۶۲ هجری شمسی، در شهر تهران دیده به جهان گشود. پدرش « مشهدی باقر » یک کارگر ساده بود. هنگامی که رجبعلی دوازده ساله شد پدرش از دنیا رفت و رجبعلی را که از خواهر و برادر تنی بی بهره بود، تنها گذاشت.خانه خشتی و ساده شیخ که از پدرش به ارث برده بود در خیابان مولوی کوچه سیاه‌ها (شهید منتظری) قرارداشت. وی تا پایان عمر در همین خانه محقر زیست. یکی از فرزندان شیخ می‌گوید: پس از ازدواج، دو اتاق طبقه بالای منزل را آماده کردیم و به پدرم گفتم: آقایان، افراد رده بالا به دیدن شما می‌آیند، دیدارهای خود را در این اتاق‌ها قرار دهید، فرمود: « نه! هر که مرا می‌خواهد بیاید این اتاق، روی خرده کهنه ها بنشیند، من احتیاج ندارم. »این اتاق، اتاق کوچکی بود که فرش آن یک گلیم ساده و در آن یک میز کهنه خیاطی قرار داشت.

لباس جناب شیخ بسیار ساده و تمیز بود، نوع لباسی که او می‌پوشید نیمه روحانی بود، چیزی شبیه لباده روحانیون بر تن می‌کرد و عرقچین بر سر می‌گذاشت و عبا بردوش می‌گرفت.

ادامه نوشته

"سعید مرتضوی" چگونه در جلسه نخست دادگاه حضور یافت؟

به بهانه برگزاری دومین جلسه دادگاه کهریزک؛

"سعید مرتضوی" چگونه در جلسه نخست دادگاه حضور یافت؟

پس از انتظار 3 ساعته خبرنگاران برای اتمام دادگاه، وقتی محافظان "مرتضوی" تصمیم به آماده کردن خودروی مگان سفید رنگ با شیشه‌های دودی، برای سوار شدن وی کردند، عکاسان و خبرنگاران برای ثبت این لحظه حساس به دور خودروی وی حلقه زدند ولی بعد از گذشت حدود 10 دقیقه به یکباره محافظان مرتضوی سوار خودروها شدند ...


به گزارش خبرنگارراسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، اولین جلسه دادگاه کهریزک روز سه شنبه 8 اسفند ماه به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی به صورت غیرعلنی در شعبه 76 دادگاه کیفری برگزار شد. در این جلسه کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان تهران خوانده شد و دو نفر از شکات نیز شکایت خود را مطرح کردند.
ادامه نوشته

فرزندان رهبر انقلاب این روزها چه می‌کنند؟

فرزندان رهبر انقلاب این روزها چه می‌کنند؟

فرزندان رهبر انقلاب این روزها چه می‌کنند؟ سید مجتبی خامنه ای دومین فرزند رهبر معظم انقلاب سابقه حضور در جبهه و عملیات های مختلف را دارد. نام مجتبی خامنه ای بیش از دیگر فرزندان رهبر معظم انقلاب به گوش می خورد.

 به گزارش راسخون به نقل از مجله مهر، رهبر معظم‌ انقلاب دارای 6 فرزند هستند نام دختران‌شان بشری و هدی است و سید مصطفی و سید مجتبی دو تن از فرزندان پسر ایشان ۸ سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.
ادامه نوشته

عکس احمدی نژاد در همدردی با مادر چاوز دروغ و فتوشاپی است + عکس

اخیراً عکسی در سایت‌ها و برخی صفحات وب شخصی منتشر شده که نشان می‌دهد دکتر احمدی نژاد دست مادر چاوز را گرفته و با او ابراز همدری کرده و تسلی می‌دهد. این عکس دروغ و فتوشاپی است.
عکس احمدی نژاد در همدردی با مادر چاوز دروغ و فتوشاپی است + عکس

به گزارش راسخون، جنجال‌های بسیاری بر سر این عکس به راه افتاد. عده‌ای که متشرع بودند متأثر و منتقد شدند که خلاف شرع است – عده‌ای دیگر که اهل بینش و ادب سیاسی بودند گفتند: در شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران نبود – عده‌ای دیگر نیز فرصت را بر ضد تبلیغ مناسب دیدند و یک عده‌ هم آن را سوژه وبلاگ نویسی و یا اظهار نظر در کامنت‌ها کردند.

ادامه نوشته

داستان کوتاه و پند آموز

راه رفتن سگ روی آب

شکارچی پرنده، سگ جدیدی خریده بود. سگی که ویژگی منحصر به فردی داشت. این سگ می توانست روی آب راه برود. شکارچی وقتی این را دید نمی توانست باور کند و خیلی مشتاق بود که این را به دوستانش بگوید. برای همین یکی از دوستانش را به شکار مرغابی در برکه ای آن اطراف دعوت کرد.



او و دوستش شکار را شروع کردند و چند مرغابی شکار کردند. بعد به سگش دستور داد که مرغابی های شکار شده را جمع کند. در تمام مدت چند ساعت شکار، سگ روی آب می دوید و مرغابی ها را جمع می کرد. صاحب سگ انتظار داشت دوستش درباره این سگ شگفت انگیز نظری بدهد یا اظهار تعجب کند، اما دوستش چیزی نگفت.

در راه برگشت، او از دوستش پرسید آیا متوجه چیز عجیبی در مورد سگش شده است؟
دوستش پاسخ داد: «آره، در واقع، متوجه چیز غیرمعمولی شدم. سگ تو نمی تواند شنا کند.»



بعضی از افراد همیشه به ابعاد و نکات منفی توجه دارند. روی وجوه منفی تیم های کاری متمرکز نشوید. با توجه به جنبه های مثبت و نقاط قوت، در کارکنان و تیم های کاری ایجاد انگیزه کنید.  

بحث خلود (ماندن هميشگى در جهنم) ونابرابرى ميان گناه و عذاب وعدالت خداوند


 فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيها زَفِيرٌ وَ شَهِيقٌ (106) خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِما يُرِيدُ . [سوره هود/آيه 106و107]

ترچمه: اما آن افرادى كه راه شقاوت را پيموده باشند براى هميشه اهل دوزخ مى‏شوند. ايشان در دوزخ داراى آه و ناله‏ هایى خواهند بود- 

ايشان مادامى كه آسمان و زمين بر سر پا باشند در دوزخ خواهند بود. مگر آنچه پروردگارت بخواهد. محققا پروردگارت آنچه را كه اراده كند انجام مى‏دهد.
يك سؤال مهم:
در اينجا فورا يك استفهام بزرگ در فكر هر شنونده‏اى ترسيم مى‏شود كه اين نا برابرى ميان (گناه) و (مجازات) چگونه در كار خدا ممكن است!؟ چگونه مى‏توان پذيرفت كه انسان تمام عمر خود را كه حد اكثر- 80 يا 100- سال بوده كار خوب يا بد كرد. ولى ميلون‏ها سال و بيشتر پاداش و كيفر ببيند!؟ البته اين مطلب در مورد پاداش چندان مهم نيست. زيرا بخشش و پاداش هر چه بيشتر باشد نشانه فضل و كرم پاداش دهنده است. بنابر اين: جاى ايراد و خورده گيرى نيست.
اما در مورد كار بد و گناه و ظلم و كفر اين سؤال هست كه چگونه عذاب جاودانه در برابر گناه محدود با اصل عدالت خدا سازگار است؟ كسى كه دوران طغيان و سركشى و تجاوزش حد اكثر از يك صد سال تجاوز نمى‏كند چرا هميشه بايد در آتش باشد و مجازات و شكنجه ببيند!؟
براى توضيح اين بحث بايد به سه اصل توجه كرد:

ادامه نوشته

پاسخ به شبهات - 5

متن سوال: عده اي با خنده مخالف اند و به آيه« فليضحكوا قليلاً » اشاره مي كنند. نظر اسلام درباره خنده و مزاح و گريه چيست؟

 

ادامه نوشته

قدرت انتقام ايران چالش مهم آمريكاست

آمريكا در برنامه اي سه مرحله اي طرح براندازي در ايران را دنبال مي كند اما اين فقط اميد و آرزوست و موفقيت آن دشوار مي باشد.

مؤسسه مطالعات بين المللي چين با ارائه تحليل فوق نوشت: آمريكا اعتقاد راسخ دارد كه منافع حياتي آن در سرتاسر جهان حاضر است و مدعي است كه سرنوشت مقرر آمريكا حاكميت بر جهان و «تغيير جهان» با استفاده از سيستم، مدل و ايدئولوژي غربي است. ايران در مقابل تمدني باستاني با تاريخي طولاني است كه فرهنگ هاي درخشاني در طول زمان خلق كرده است. انقلاب اسلامي سال 1979كه يكي از حوادث بزرگ تاريخ اسلام و روابط بين المللي معاصر بود، توازن قدرت را در جهان اسلام و خاورميانه تغيير داد.

ادامه نوشته

هفت راه برای درمان لجبازی کودکان

علل لجبازی در کودکان بسیار گسترده و پردامنه است. از نظر بیولوژیکی اختلال در عملکرد غدد و اعصاب ممکن است یکی از عوامل لجبازی در کودکان باشد. اما بیشتر لجبازی ها ریشه در سبک رفتاری والدین دارد. به گفته سیامکی در ۴ مدل سبک توجه والدین به کودکان می توان ریشه لجبازی را شناسایی کرد؛ در قدم اول توجه ناکافی والدین ممکن است عامل لجبازی کودک باشد. به این معنا که چون کودک دچار کم توجهی است، با لجبازی قصد جلب توجه والدین را دارد و تلاش می کند از این طریق توجه آن ها را برانگیزد. برخی والدین هم به کودک «توجه مشروط» می کنند؛ حتما شنیده اند که والدین به فرزند خود می گویند: «اگر این کار را بکنی، پسر یا دختر خوبی هستی» آن ها با این کار در واقع خوب یا بد بودن کودک را به انجام دادن یا ندادن یک کار مشروط می کنند. از طرف دیگر والدین بسیاری هم هستند که با توجه بسیار زیاد به کودک او را لجباز بار می آورند.

این کودکان اغلب پرتوقع هستند و پس از مدتی هیچ چیز آن ها را راضی نمی کند.توجه منفی هم نوع دیگری از توجه است که معمولا با داد زدن، سرزنش و توهین کردن همراه است و کودک به عنوان مکانیسم دفاعی از لجبازی استفاده می کند.ناکامی هم یکی از علل لجبازی در کودکان است. کودکانی که دائم در رسیدن به اهداف خود شکست می خورند، لجباز بار می آیند. از طرفی خانواده هایی که دائم کودک را نهی می کنند، از او انتظارات زیادی دارند، از روش های تشویقی برای بالا بردن انگیزه کودک در انجام کارها استفاده نمی کنند، او را به سوی لجاجت سوق می دهند.نباید فراموش کرد که سرزنش و امر و نهی بیش از حد به کودک او را لجباز می کند. کودک به عنوان یک انسان حق دارد گاهی اشتباه کند بدون این که مستحق سرزنش باشد. در حالی که برخی والدین اجازه اشتباه کردن به کودک نمی دهند و بابت هر کار اشتباه او را سرزنش می کنند.

ادامه نوشته

نمادهای شیطان پرستی را بشناسیم و از آنها دوری کنیم!!

فراماسون ها برای اینکه تفکر دینداران جهان را به ابتذال بکشانند شیطان پرستی را ابداع کرده و به شدت به تبلیغ و گسترش آن می پردازند . در این قسمت به معرفی تعدادی از نمادها ، لوگوها و آرم های شیطان پرستی و گروه های مرتبط با آن می پردازیم .

پرگار و گونیا
 

این شکل نماد اصلی فراماسون ها می باشد که در آن پرگار و گونیای برعکس که علامت بنّایی است وجود دارد . حرف G که در وسط این آرم نوشته شده مخفف کلمه (Goat) به معنای «بز» می باشد . که پیرامون آن نیز توضیحاتی خواهیم داد. (إن شاء الله)در این عکس نماد پرگار و گونیای برعکس را مشاهده می کنیم که در موارد مختلف از جمله آرم پلیس کانادا به کار برده می شود. این نماد در موارد دیگری مانند میادین اصلی شهر در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی استفاده می شود .

بز بافومت (Bophomet)
 


ادامه مطلب را حتما ببینید!!!

ادامه نوشته

پیش بینی 11 سپتامبر در قرآن

در صبح روز یازدهم سپتامبر 2001 میلادی یک هواپیمای مسافربری با طبقه 109 برج های دوقلوی واقع در خیابان جرفن هار برخورد میکند.

چندین ماه بعد فرد نامعلومی خبر از پیش بینی شدن این واقعه در قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان میدهد . 

تحلیل این پیش بینی در قرآن : 

سوره شماره 9 قرآن ( ماه نهم میلادی= سپتامبر) آیه 109 (طبقه 109 طبقه ای که هواپیما با آن برخورد کرد) که مرادف با حزب 21 ( همان قرن 21  ) جزء 11  (روز یازدهم ، همان روز حادثه) است . در این آیه کلمه ای به چشم میخورد که در واقع نام خیابانی را که برج ها در آن قرار داشته اند را بیان میکند . کلمه ای با نام جرفٍ هار (jorfen haar)  که این کلمه دقیقا 2001 کلمه (سال وقوع حادثه )در سوره توبه است

در آیه 109 این چنین آمده است :

«افمن اساس بنیانه علی التقوی من الله و رضوان خیر ام من اساس بنیانه علی شفا جرفٍ هار به فی جهنم والله لا یهدی القوم الظالمین»

ترجمه : آیا کسی که شالوده آن را تقوی الهی و خشنودی او بنا کرده بهتر است ، یا کسی که اساس آنرا بر کنار پرتگاه سستی بنا نموده (؟) که ناگهان در آتش دوزخ فرو ریزد و خداوند گروه ستمکاران را هدایت نمی کند .

خدایا به تو پناه میبرم

...

کوهنوردی بسیجیان پایگاه شهید رجایی مارم

یک صبح جمعه همراه با بسیجیان در ارتفاعات شهر فین

بدون شرح......

کوهنوردی بسیجیان پایگاه شهید رجایی مارم         

بسجیان پایگاه شهید رجایی مارم       

برای دیدن عکسها در اندازه بزرگ به ادامه مطلب بروید!


ادامه نوشته

نمایی از جلسه صالحین پایگاه شهید رجائی مارم

«اولین گام برای بندگی پاک شدن است!»

طی بازدید از حلقه های صالحین حوزه مقاومت بسیج شهر فین

جناب آقای حسین رضایی مربی صالحین این حوزه ضمن برشمردن مراحل بندگی گفت:

اولین گام برای بندگی پاک شدن از نا پاکی هاست!

ایشان با تشبیه نمودن مراحل بندگی به مراحل نماز گفتند اگر ما مراحل 5 گانه نماز را که شامل:

1-پاک شدن از ناپاکی ها

2-نیت

3-آداب

4جهت

5-امام

میباشد را در ذهن داشته باشیم,هیچگاه مسیر صحیح بندگی را گم نمیکنیم!


برای مشاهده بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید!

ادامه نوشته

زندگینامه جانباز شهید حاج مسعود ترابی زاده

نام پدر: علی

تولد: فروردین ماه 1345 - بندرعباس

پرورش یافته درخانواده ای فرهنگی

تاریخ جانبازی: اسفند 1365 منطقه عملیاتی کربلای پنج

تاریخ شهادت:اردیبهشت1382

سابقه حضور در عملیات های: بیت المقدس, والفجر مقدماتی,والفجر8,کربلای یک,کربلای چهار وکربلای پنج.

حاج محمود ترابی زاده به عنوان رزمنده بسیجی,تخریب چی,غواص ومعبرگشا در واحد تخریب لشکر41 ثارالله در شجاعت ودلاوری زبانزد بود.پس از چندین بار مجروحیت درعملیات های ذکر شده درمنطقه عملیاتی کربلای پنج در حین شناسایی منطقه با اصابت گلوله دشمن به ناحیه نخاع,دچار ضایعه شدید نخاعی شد وبعد از آن باویلچرهمراه شد وبه افتخار جانبازی نائل شد.(جانباز بالای 70 درصد قطع نخاع)

فعالیت های تحصیلی - اجتماعی - فرهنگی وهنری:

تحصیلی: ادامه تحصیلات و اخذ مدرک لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران.

اجتماعی: مدیر عامل وصاحب امتیاز شرکت حمل ونقل جاده ای گامبرون ترابر,مدیر وصاحب امتیاز دفتر خدمات مسافرت هوایی وجهانگردی گشت جنوب.

فرهنگی: عضو افتخاری کانون فرهنگی الشهداء وسایر نهاد های مرتبط.

هنری: فعالیت درضمینه نقاشی رنگ روغن وآثاری که از او به یادگار مانده و همچنین نواختن سه تار که صدای آن زمزمه ی عرفان ,صبر,استقامت وبردباری بود.

جانباز شهید به ورزش فوتبال علاقه داشت وآن را در باشگاه الشهداءدنبال وهمچنین این علاقه را میتوان در دوران دفاع مقدس با سایر رزمندگان یادآور شد وپس از آن گرچه هیچکس اوراتمام قامت ندید ولی با یادآوری دوران گذشته همیشه دوستدار وهمراه فوتبال بود.

آری این شهید زنده با قریب به 17 سال افتخار جانبازی با صبر و بردباری ,مدیری لایق وهنرمندی قابل ومشاوری امین و یادگار دفاع مقدس برای همه بود که در اردیبهشت 82 به میان یاران همسنگرش شتافت ولقب جانباز شهید را برای خود برگذید.

روحش شاد ویادش گرامی باد!

چگونه با فرزندان خود دوست شویم؟!

همه ما تداوم وجود خویش را در فرزندان‌مان جستجو می‌کنیم. آنان میوه شیرین درخت حیات و ثمره تمام رنج و تلاش ما در زندگی این جهان می باشند، آنها آیینه وجود خود ما هستند که افکار، رفتار و روش های تربیتی درست یا غلطی را که در مورد آنان به کار برده ایم، منعکس می سازند. هرگز فراموش نکنید که باید فرزندانمان را برای زمانی غیر از زمانی که خود در آن زندگی می کنیم، تربیت نماییم. جامعه ای که از خیلی جهات با اجتماع کنونی ما تفاوت دارد.زبان فرزندان خود را بیاموزیم، زیرا شخصیت ما ثمره گذشته است و آنان متعلق به آینده هستند.

اصول برقراری ارتباط سالم با فرزندان:
۱) فرزندان خود را همان طوری که هستند بپذیرید و از مقایسه آنان با دیگران خودداری کنید.

۲) علاقه خود را به صورت جملات شیرین و شیوه های غیرکلامی‌ محبت آمیز به او ابراز کنید.

۳) با کودکان با  زبان کودکی سخن بگویید و در قالب بازی ها با آنها ارتباط برقرار کنید.

4)........

ادامه نوشته

دروغ مصلحتی چیست؟!

دروغ در اسلام بلکه تمامى ادیان الهى حرام است، ولى در مواردى که مصلحت دروغ گفتن بیشتر از مفسده آن باشد، دروغ حرام نیست، بلکه در برخى موارد واجب است. در این گونه موارد، دروغ، مصلحت‏آمیز نام گرفته است؛ از جمله موارد آن:
1- اصلاح بین مردم؛ امام صادق(ع) فرمود: «انّ اللَّه أحبّ الکذب فى الإصلاح... و أبغض الکذب فى غیر الاصلاح؛(1) خداوند دروغ گفتن را در مورد اصلاح بین مردم دوست دارد».
2- دفع شر ظالمان؛ امام صادق(ع) فرمود: «الکذب مذموم الاّ فى امرین: دفع شرالظلمه و اصلاح ذات البین؛ (2) کذب بد است مگر در دو مورد: با دروغ شر ظالمى را از خود یا از دیگران دفع کند، یا با دروغ بین دو نفر اصلاح ایجاد کند».
3-دروغ در حال ضرورت: انسان به خاطر ضرر مالی وجانی سنگین می تواند دروغ بگوید. یعنی ضرر مالی باید به گونه ای باشد که تحمل آن دشوار باشد.اما ضرر های ناچیز موجب جواز دروغ نمی شود.
تمام موارد را می توان در یک قاعده کلی خلاصه کرد وآن عبارت است از: به خطر افتادن اهداف مهم تر . در حقیقت تجویز دروغ در این موارد به خاطر ضرورت است وباید به همان قدر ضرورت اکتفا شود.
موارد بسیارى نیز وجود دارد که به عنوان دروغ مصلحت‏آمیز در بین مردم شناخته مى‏شود، اما در واقع چنین نیست، مثلاً کسى به خاطر مصلحت فردى خود و منافع شخصی وکارهای جزیی دروغ مى‏گوید.
آن چه نزد عوام متداول است و آن را دروغ مصلحتى مى نامند که مصلحت شخصى خودشان است ، دروغ واقعى و حرام بوده و داراى آثار خود است و مصلحت اندیشى موجب عذر نخواهد بود.

زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)

زندگینامه حضرت ابوالفضل

 

عباس،فرزند علی و امّ البنین، در روز چهارم شعبان سال 26 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود.مادرش فاطمه، دختر حزام بن خالد بود که نیاکانش همه از دلیر مردان عرب بوده
و در شجاعت و دلیری در دنیای عرب مشهور بوده اند.

امام علی ( ع ) ده سال پس از وفات حضرت فاطمه ،با امّ البنین ازدواج کرد. خواستگاری این
ازدواج را برادرش عقیل انجام داد .

 

می گویند......

ادامه نوشته

سفر دکتر  محمود احمدی‌نژاد به نیویورک

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران صبح روز یکشنبه ۱ مهر برای شرکت در شصت و دومین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراه با هیئت عالی رتبه عازم نیویورک شد. او در سفر خود به نیویورک علاوه بر سخنرانی در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با تنی چند از روسای جمهور دیگر کشورها و نیز ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

ادامه نوشته

واقعیاتی تلخ درمورد قلیان

در اینجا مقدمه‌ای کوتاه درمورد قلیان، خطرات آن برای سلامتی و تاثیرات مخرب مصرف آن ارائه می‌کنیم.

قلیان چیست؟

• قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده می‌شود. تنباکو در کاسه‌ای که در بالای آن قرار می‌گیرد و از طریق زغال‌هایی که روی کاسه تنباکو قرار داده می‌شود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر می‌شود.

• تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می‌شود.

• تنباکوهای قلیان طعم‌های مختلفی دارند مثل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توت‌فرنگی.
بقیه در ادامه مطلب

ادامه نوشته

آماده سازی کودکان برای نماز!

متن سوال: والدین چگونه باید كودك را برای نماز خواندن آماده كنند؟

متن پاسخ در ادامه مطلب

ادامه نوشته

پاسخ به شبهات - 4

متن سوال: سادات اگر گناهي مرتكب شوند،در روز جزا با آتش عذاب مي شوند يا با زمهرير؟ مقصود از زمهرير چيست ؟و آيا گناه سادات دو برابر گناه غير سادات محاسبه مي شود؟

متن پاسخ در ادامه مطلب

ادامه نوشته

بیانات فرمانده کل قوا در جمع نیروهای مسلح

عمیق شدن ریشه ها و استحکام بدنه نظام از نشانه های پیشرفت مشهود/ جمهوری اسلامی به برکت حضور مردم حرف هیچ ابرقدرتی را قبول نمی کند .

رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار هزاران نفر از نیروهای مسلح منطقه شمال کشور و خانواده های آنان، با استناد به «گسترش روزافزون ریشه ها، استحکام بدنه شجره طیبه انقلاب اسلامی، و سرسبزی و پیشرفتهای مشهود در شاخ و برگهای مختلف آن» تأکید کردند: استمرار این حرکت پرنشاط و رسیدن به افق روشن آینده، نیازمند کار و تلاش جدی و عزم و همت همگانی است.


ادامه نوشته

پاسخ به شبهات - 3

متن سوال: چگونه مي‌توانم در تمام مراحل زندگي‌، راه صحيح و درست را انتخاب كنم‌؟ با اين كه هيجده سال سن دارم‌، ولي گاهي قادر نيستم براي انجام بعضي كارها راه حل‌ّ مناسبي پيدا كنم‌، لطفاً مرا راهنمايي بفرماييد؟

متن پاسخ در ادامه مطلب

ادامه نوشته

خرمن (گفت و شنود)

گفت: «ميت رامني» نامزد حزب جمهوري خواه در انتخابات آينده آمريكا گفته است، با فلسطيني ها نبايد مذاكره كرد. آنها صلح نمي خواهند.
گفتم: راست ميگه؛ مردم فلسطين نابودي كامل اسرائيل را مي خواهند.
گفت: رامني گفته است؛ همه ما بايد به امنيت اسرائيل فكر كنيم!
گفتم: داره براي سرمايه داران صهيونيست قر و قمبيله مياد.
گفت: اوباما هم از همين قر و قمبيله ها اومد ولي كاري از دستش ساخته نبود و حالا صهيونيست ها بهش اعتراض دارند. حالا اين يكي براي آن روزها كه بايد مثل اوباما دست از پا درازتر به ناتواني خود اعتراف كند چه چيزي آماده كرده است؟!
گفتم: فقيري از يكي از خان ها خيلي تعريف و تمجيد كرد، خان گفت؛ سر خرمن بيا جايزه ات را بگير و فقير هنگام خرمن به هواي جايزه نزد خان رفت. خان گفت؛ مرد حسابي! كشك چي؟ پشم چي؟ تو يك چيزي گفتي كه من خوشم اومد، من هم يك چيزي گفتم كه تو خوشت بياد. اين به او در!

 

روكش نظامي بر عمليات رواني !

درباره چرايي اهانت به ساحت نوراني پيامبر اسلام(ص) تاملات و پرسش هاي متعددي مطرح است.
بي ترديد اين اهانت كه از طريق انتشار يك فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي ساماندهي و تدارك شد يك پروژه تعريف شده با سناريوي از پيش طراحي شده است.
شواهد و قرائن غيرقابل خدشه، نشان مي دهد تصادفي و اتفاقي پنداشتن اين اقدام وقيح و وهن آلود به قول اهل منطق ممتنع الوجود است.
اطلاعات موثق و غيرقابل انكار حاكي از آن است كه اين فيلم موهن، ماه ها قبل ساخته شده است و براي جمع محدودي به نمايش درآمده بود؛ خب، سؤال اين است كه چرا همان ايام در سطح گسترده توزيع نشد؟
سؤال بعدي اين است كه چرا اين فيلم همزمان با سالگرد حادثه 11سپتامبر پخش و منتشر مي شود؟

ادامه نوشته

ارتباط فرزندان با والدین

 سلام

سوال :كودكي دارم 2 سال و 8 ماه دارد .هر كاري كه از او ميخواهم انجام دهد اصلا اهميت نميدهد و طوري برخورد ميكند كه يعني اصلا متوجه حرف هاي من نميشود يعني بطور مستقيم نميگويد انجام نميدهم ولي خودش را به بيراهه ميزند به هر روش تنبيه يا تشويق با او برخورد ميكنم موثر نيست لطفا راهنمايي كنيد.

ادامه نوشته